Moni yrittäjä kuuluu Seripoint Clubiin

 

Tänä vuonna 30 vuotta täyttävän kainuulaisen Seripointin menestys on yhdistelmä kovaa työtä sekä kekseliäisyyttä. Seripoint on sekä tekstiilipainoalan, että liikelahjakaupan rautainen ammattilainen. Silloin, kun oma brodeeraus- ja painotuotanto yhdistyy saumattomasti täyden palvelun proiilivaate- ja liikelahjataloon, jolla on vielä omaa maahantuontia, voi kyseenalaistamatta lunastaa Seripointin asiakaslupauksen: Kaikki yrityksesi logolla.

 

 Lamasta vauhtia liiketoimintaan

 

Seripointin tarina alkaa vuodesta 1990, kun nykyinen omistaja Pasi Halonen löi hynttyyt yhteen silloisen yhtiökumppaninsa, Juha Jääskeläisen kanssa. Yritys päätettiin perustaa ja miehet lähtivät salkut käsissään lamaa uhmaten Helsinkiin painokoneostoksille. Rahaa oli turha pankista haaveilla, sillä juuri silloin elettiin maassamme pankkilakon aikaa. Koneille saatiin onneksi neuvoteltua puolen vuoden maksuaika ja yritystoiminta Kajaanin keskustassa sijaitsevassa kellaritilassa sai alkaa.
 
Usko omaan liikeideaan ja koneille sovittu maksuaikataulu sekä innosti, että pakotti miehet paiskimaan yhdessä pitkää päivää. - Töitä tehtiin 25 tuntia vuorokaudessa, Halonen virnistää. Tuoreet yrittäjät kontaktoivat väsymättömästi lähialueiden urheiluseurat sekä yritykset. Miesten sitkeys ja peräänantamattomuus rupesivatkin pian tuottamaan tulosta. Painokone saatiin maksettua ennätysajassa ja ensimmäinen myyntimieskin palkattiin tiimiin jo seuraavana vuonna ja painopuolelle palkattiin lisää väkeä jo vuonna 1992.
 
- Lama-aika oli itseasiassa meidän bisnekselle suotuisaa aikaa. Silloin ei ollut niin paljoa kilpailua. 90-luku oli yrityksemme kulta-aikaa, Halonen kertoo. Omistajapohjaan tuli muutoksia syksyllä 2003, jolloin Jääskeläinen päätti jättää paino- ja myyntialan taakseen ja lähti opiskelemaan lakia. Tuolloin Seripointin osaomistajaksi tuli Tuomo Huovinen. 

 

Yhdessä tekeminen tuo tulosta

 

Seripointin tiivis ryhmähenki ja yhdessä tekeminen huokuu jo heti liiketiloihin sisään astuttaessa. Tänä päivänä Seripoint työllistääkin 12 vakituista ja kaksi kausityöntekijää. 700 m2 kiinteistöstä löytyy varastointi- ja tuotantotilat, työhuoneet sekä suuri näyttelytila. -Vielä meillä on mahdollisuus jopa laajentaa, kun toiminta tästä vielä kasvaa, Pasi visioi.

Kolmella nelipäisellä brodeerauskoneella merkkaaminen käy jouhevasti. Silkkipainopuolella menee läpi jopa 600 painettua tuotetta tunnissa. Seripoint tarjoaa merkkaustöitä ja painatuksia omien yritysasiakkaiden lisäksi myös monelle jälleenmyyjälle. Seripointin upea näyttelytila on aktiivisessa käytössä. Asiakkaita käy tiuhaan Seripointin näyttävässä myyntinäyttelyssä, joita aktiivinen asiakaspalvelu yhdessä myyjien kanssa palvelevat.
 

- Asiakkaalla on aina valmis tarve, kun hän astuu näyttelyymme ovesta sisään. Silloin on iskettävä kiinni, palveltava erinomaisesti ja clousattava kaupat. Se on meillä sääntö, Pasi Halonen kertoo. Yrityksen toiminta on laajentunut myös Ylä-Savoon Iisalmeen, jossa myyntinäyttely- ja asiakaspalvelutilat ovat toimineet jo 4 vuotta.

 

 

 

Seripoint Clubi tarjoaa entistä paremman asiakaskokemuksen 

 

Vuosi sitten toukokuussa astui voimaan EU:n tietosuoja-asetus, kavereiden kesken GDPR, sekä sitä täydentävä kansallinen tietosuojalaki. Muutos teettää aina työtä, mutta mahdollistaa myös liiketoiminnan kehittämisen.

Seripointin markkinointitoimenpiteistä vastaava Marianne Halonen pohti, miten hän saisi kerättyä uuden asetuksen ja lain puutteissa sähköpostirekisteriä uutis- sekä markkinointikirjeitä varten. Ratkaisuna syntyi Seripoint Club.

Seripoint Clubiin kuuluu yritysjäseniä ympäri Kainuuta, Ylä-Savoa ja Pohjois-Karjalaa. Clubiin liittyminen ja jäsenyys ei maksa mitään, eikä jäsenyys velvoita mihinkään. Clubilaiset saavat erikoistarjouksia, markkinointikirjeitä, kutsuja tapahtumiin sekä loistavan mahdollisuuden verkostoitua.

  

Clubilaisesta VIP-jäsenyyteen

 

Seripointin kaikilla Clubi-asiakkailla on mahdollisuus päästä Seripointin suosittuun VIP-clubiin keskittämällä ostojaan. VIP-clubilaisten ryhmä on erittäin tiivis ja idearikas. Heille järjestetyt tapahtumat kehittävät VIP-clubilaisten verkostoitumista ja tuovat samalla uusia ideoita Seripointille ryhmän kehittämiseksi.

- VIP-clubilaisten kohokohta on pidennetty viikonloppu yhdessä Eurooppaan. Yhteisiä matkoja on tehty jo useita, viimeisimmät matkat ovat suuntautuneet Ranskan Nizzaan ja Espanjan Benalmadenaan.

 

Artikkeli julkaistu GC News Magazine, Nro 2 - kesäkuu 2019.